Prachtige landhuizen

Echt mooie huizen hebben een gemakkelijk herkenbare luxe uitstraling die zelfs niet kan worden verborgen voor een bescheiden persoon die slecht thuis is in interieurontwerp. Dit komt deels omdat de natuur toch in ieder van ons het verlangen naar orde heeft gelegd.. Luxe huisontwerp – de weg naar een duidelijk patroon.

Specifieke eigenschappen

Het ontwerp van een prachtig huis gebouwd buiten de stad is niet alleen een streven naar perfectie, maar naar ruimte en een overvloed aan zonlicht. Bijna alle luxe woningen zijn een combinatie van fijnheid en duurzaamheid.. Typische projecten zijn zowel herenhuizen in de geest van de oudheid – met zuilen, ruime hallen, bogen en doorgangen, maar ook modernere en compactere gebouwen waarin vierkante meters niet aan al deze geneugten worden besteed, maar rationeel en functioneel worden gebruikt ..

Tegelijkertijd leggen de stijlen met betrekking tot luxe geen beperkingen op aan de indeling van het huis, als ze niet tot de klassiekers van de particuliere constructie behoren..

Een huis kan niet als luxueus worden beschouwd als de eigenaar (en zijn familie, indien aanwezig) zich houdt aan minimalistische overtuigingen.. Het feit is dat de cultuur van minimalisme voornamelijk uit het Oosten kwam – de meerderheid van de Aziaten, vooral in islamitische landen, is ervan overtuigd dat een persoon geen “snuisterijen” nodig heeft om gezond te blijven en een productief leven te behouden: een huis moet comfortabel en gezond zijn , maar eenvoudig en betaalbaar voor iedereen die dat wenst. Het idee is over het algemeen goed: in zo’n huis is het warm, licht, comfortabel (slapen, rusten), terwijl er geen belemmeringen mogen zijn voor de ontwikkeling en vooruitgang van de mensen die erin wonen..

Een huis is volgens de minimalisten geen materiële prestatie om over op te scheppen, maar gewoon een plek om te slapen en uit te rusten na een werkdag.. Van de inwoners van het Midden-Oosten werd dit idee opgepikt door de volkeren van Zuidoost-Azië en het Verre Oosten, gevolgd door de noordelijke volkeren..

Ondanks het verschil in cultuur en geschiedenis van beide, waren ze het over één ding eens: “materiaal” en designerluxe zijn niet altijd passend. Luxe is een onderwerp, geen spiritueel concept: het is materieel.

Als je mobiliteit en functionaliteit toevoegt aan een minimalistisch huis, blijkt dat tafels, planken en zelfs stoelbedden kunnen worden gemaakt in de vorm van glijdende (vouwbare) structuren – dergelijke meubels kunnen worden verborgen in een cache in de muur en vermomd, terwijl een buitenstaander zal nooit raden dat hier iemand woont. Voor deze de dikte van de dragende muren bereikt een meter – zelfs kasten en een deel van huishoudelijke apparaten, bijvoorbeeld een magnetron of een tv-projector (flat-tv), kunnen in deze ruimte worden ingebouwd. Zo’n huis wordt als functioneel beschouwd en staat zo dicht mogelijk bij de mobiliteit van het interieur, maar het kan niet als een luxeartikel worden beschouwd: het heeft geen architecturale kenmerken, noch mooie, luxueuze gebruiksvoorwerpen, designelementen en andere soortgelijke attributen.

Het is gemakkelijk om te verwijzen naar luxe huizen, waarvan het interieur en exterieur zijn gemaakt in de stijl van klassiek, modern, Provence, barok, boho – en ook in overeenstemming met de beste nationale aristocratische tradities. Tussenrollen worden toegewezen aan hightech, loftstijlen, evenals huizen waarvan de muren zijn versierd met aangepaste graffiti.

Elk van de beschreven opties kan als een prachtig huis worden beschouwd, omdat elk zijn eigen prioriteiten en concepten van schoonheid heeft.

Projecten van de meest stijlvolle huizen

Een- en twee verdiepingen tellende, ondanks dezelfde stijlen, kunnen verschillen in bepaalde architectonische kenmerken. Bijvoorbeeld, bogen voor huizen met twee verdiepingen met het zogenaamde “tweede licht” kunnen niet worden gebruikt in de keuken-woonkamer van een eenvoudig huis met één verdieping of volwaardig huis met twee verdiepingen met geïsoleerde verdiepingen. Gemeenschappelijke kenmerken, bijvoorbeeld erkers, in huizen met twee verdiepingen strekken zich uit tot de tweede verdieping, waardoor de ruimte van de kamer op de tweede verdieping boven de eet-woonkamer op de eerste verdieping wordt vastgelegd en uitgebreid..

Een verhaal

Hightech huis met één verdieping heeft een bijna volledige beglazing van de gevel – van vloer tot plafond. Overdag is kunstlicht hier helemaal niet nuttig, ook niet bij bewolkt weer..

Van avond- tot ochtendschemering wordt het kunstmatige zo verdeeld dat het in feite de zijkant van de glazen deuren en scheidingswanden helemaal niet bereikt..

Het project van zo’n huis is geschikt voor de straten waar deze huizen op de zon gericht zijn. In Rusland heeft het geen zin om de glazen gevel naar het noorden te draaien – het zal niet nuttiger zijn dan aan de zuidkant in de winter en bewolkt weer. Beglazing is niet geschikt voor laaggelegen vloerniveaus – de fundering moet deze ophogen tot een niveau van minimaal 0,8 m vanaf het omringende grondoppervlak. Het is een feit dat het moeilijk is om met sneeuw bedekte glazen deuren te openen..

Houten huizen met één verdieping, gebouwd van boomstammen of balken, lijken vaag op een gemoderniseerde hut. Het verschil is dat de dakhellingen in dergelijke huizen niet steil zijn gemaakt, in een hoek van maximaal 45 graden, en dat de oppervlakte van zo’n huis veel groter is, het plan op de site is niet vierkant. Het project voorziet in een houtgestookte open haard, deze structuur hoeft niet kubisch te zijn.

Het is moeilijk om panoramische ramen te realiseren in huizen gemaakt van boomstammen, wat niet kan worden gezegd van houten gebouwen.

Een huis met één verdieping, niet gebouwd uit een boomstam, mag helemaal geen dakoverstekken hebben. Vervolgens worden het dak en de muren bedekt met extra lagen waterafstotende impregnaties, vernissen en verven, het dak is extra bekleed met plaatstaal (platte roestvrijstalen platen kunnen worden gebruikt). Deze structuur is compleet, praktisch niet bang voor schuine douches, terwijl het uiterlijk op het hoogste niveau behouden blijft..

Het volgende voorbeeld is een constructie die zelfs op een heuvel kan worden gebouwd, helling. Het heeft een zolder met een laag plafond – slechts 2,2 m, een overdekte veranda, waarin een deel van het dak de rol van een luifel speelt. Op verzoek van de klant kan het huis worden aangevuld met panoramische ramen, terwijl het oorspronkelijke project wordt gewijzigd.

Het is handig voor gebieden die niet volledig in vlak terrein liggen, maar een gebied vertegenwoordigen met aanzienlijke – tot enkele meters – hoogteverschillen. Dit dwingt ontwikkelaars om een ​​volwaardige kelder onder het huis uit te rusten..

Twee verdiepingen

In tegenstelling tot een enkele verdieping, hebben huizen met twee verdiepingen, afgezien van de kelder, veel serieuzere eisen aan ontwerp en architectuur.. Wanneer het doel is om niet alleen een landhuis met twee verdiepingen te bouwen, maar ook een luxueus herenhuis, vertrouwt de klant op de meeste typische voorstellen, die niettemin elite zijn.

  • Een voorbeeld is een huis in de stijl van het Europese classicisme, waarin er een plaats is voor kolommen bij de ingang, een halfronde luifel die vaag lijkt op een erker, en zelfs een torenspits erboven. De plint is veel groter in oppervlakte dan de eerste of de tweede, bevindt zich onder de binnenplaats, waar bezoekers een van de tweedelige zijtrappen beklimmen die links van het centrale deel van de plintgevel zijn gebouwd.

  • Een modernere versie, gebouwd in de stijl van de nieuwste verworvenheden van de technologische wetenschap, is een gebouw van twee verdiepingen met een plat dak. Op het grondgebied is er een bloementuin en een zwembad, er is een plaats voor fonteinen. De tweede verdieping heeft een ruimte met of zonder transparant dak, die niet tot de categorie terrassen of veranda’s behoort, het is gewoon een platform waar zonlicht naar binnen valt. In plaats van glas kan massief transparant acryl of polycarbonaat worden gebruikt, of er kan helemaal geen luifel op zijn plaats zijn.

  • Een alternatief voor het vorige gebouw is een huis met twee verdiepingen en overdekte ruimtes, dat zijn ongeglazuurde terrassen. Zowel in dit als in het vorige geval wordt panoramische beglazing gebruikt – voor een beter zicht en overdag geen kunstlicht gebruiken bij elk weer.

  • Als je zowel klassiekers als geavanceerde technologieën beu bent, gebruik dan bijvoorbeeld een ongewoon project, welke kenmerken zijn als volgt. De tweede verdieping is ongeveer half zo groot als de eerste – en beide delen van het gebouw zijn als twee vleugels, die in een stompe hoek ten opzichte van elkaar op het plan zijn verplaatst. De buitenmuren zijn rond gemaakt en de hoofdvloer aan de uiteinden en op het dakplafond is ook afgerond. De eindwanden gaan geleidelijk over in het plafond, zonder een duidelijke aanduiding, en de structuur zelf is verstoken van een zolder – het dakterras (“taart”) is vlak, evenwijdig aan de horizon. Op de eerste verdieping – panoramische raam- en deurbeglazing, op de tweede – ramen met afgeronde hoeken van de kozijnen.

Geheimen van design

Elk huis is op zijn eigen manier individueel, daarom kunnen er geen identieke ontwerprecepten zijn.. Elke eigenaar laat zich leiden door de gekozen stijl en ontwikkelt een project in overeenstemming daarmee.

Typisch voor een groot luxe herenhuis helpt een ontwerpspecialist..

Een hal of woonkamer in spiegelreflecties heeft gekrulde framestructuren ingebouwd in het plafond en de muren, waarin glazen worden geplaatst. Deze ontwerpen lijken vaag op echte deurbladen die als decoratie in de muur zijn ingebed, maar zonder deurklinken..

Trappen naar de tweede verdieping zijn gemaakt in de vorm van een structuur met drie overspanningen. Twee zijkanten en één centrale hebben gesmede balustrades, maar ze zijn zelf gegoten uit gewapend beton en bekleed met marmer of porseleinaarde.

Alternatief – spiraalvormig of vierkant-spiraal, ingesloten in een verticale muurdoos-as die naar boven leidt.

Zolderslaapkamer in loftstijl is ingericht in zachte kleuren. Hetzelfde meubilair – lichtpaars, lichtgroen – contrasteert met de volledig grijze, maar luxe ingerichte kamer.

Voorbeelden van

  • Cottage – in de eerste plaats een huis met twee verdiepingen of een huis met één verdieping en een zolder. Een eenvoudige maar op zijn eigen manier chique versie van een landhuis heeft twee volledige verdiepingen. De gevel in het midden is voorzien van panoramische ramen, heeft een veranda met een overkapping, dit is de vloer en ondersteuning voor de loggia of woonkamer op de tweede verdieping. Dit is een klassieke versie die geen erker op de plattegrond bevat..

  • De tweede optie heeft een complexe vorm op het plan – de gevel is een veelhoekige structuur. Dankzij haar wordt het dak in het midden gesneden en naar boven gericht – het is meervoudig hellend. Het is uitgevoerd in de vorm van een regelmatige veelhoek, waardoor deze versie van het herenhuis eruitziet als een paleis, maar zonder torens.

  • Een huis met twee verdiepingen met een zolder als derde verdieping lijkt vaag op een kasteel, torens waarin lancetvensters zijn, waarvan de kleine hellingen zijn ingebouwd in de hoofdhelling van het gemeenschappelijke dak. Een verwijzing naar de klassiekers met elementen van moderniteit – betegelde bakstenen bekleding van de gevel van het gebouw, pilaren en kolommen bij de ingang.

Vereenvoudigde opties hebben geen overvloed aan architecturale franjes, maar ze zijn niet verstoken van een overdekte veranda en een garage aan het hoofdgedeelte van het huis aan de zijkant. De garage is meestal aan de gevelzijde gericht. Een met baksteen versterkte betonnen omheining met smeedijzeren haagfragmenten, een smeedijzeren poort met een niet-rechthoekige vorm en een ruime binnenplaats worden gecombineerd met een zolder met kleine raampjes. Voorruit groot gemaakt.

  • In de volgende versie heeft de volwaardige eerste verdieping grote panoramische ramen. Op de tweede verdieping zijn er balkons: de belangrijkste met een driehoekige overdekte ruimte en de zijkanten, die wat smaller zijn. Zolderbalkons kunnen van alle vier zijden aanwezig zijn.

About the author