Een online schrijver met een graad in journalistiek, Glassvisage sportpiercings in haar oren en lip.
Heeft het hebben van een lipring of andere piercing invloed op uw vermogen om een baan te krijgen of te behouden??
Mijn eerste "echt" sollicitatiegesprek komt er deze week aan, en naast de zorgen over mijn prestaties bij mijn potentiële toekomstige werkgevers, heb ik veel aandacht besteed aan mijn kleding voor de grote dag.
Een deel van deze contemplatie draait om mijn lipring.
Dit lichaamssieraad is niet alleen een waardevol bezit van mij; zo voelt het ook'wordt een deel van mij. Ik hou van mijn kleine strass stud voor de manier waarop het mijn uiterlijk op een eenvoudige en, naar mijn mening, onschadelijke manier individualiseert.
Afwijkende meningen over piercings en tatoeages
Helaas zijn veel mensen het niet eens met mijn mening (inclusief mijn moeder, die me niet mijn huis binnen liet totdat ik het eruit had gehaald). Vooral werkgevers kunnen terugdeinzen voor piercings en tatoeages (die ik ook heb) en afzien van het aannemen van personen met dergelijke accessoires.
Waarom werkgevers niet'ik vind ze leuk
Volgens een onderzoek uit 2006 door Anne E. Laumann, MBChB (Bachelor of Medicine and Surgery degrees), en Amy J. Derick, Md., waarbij mannen en vrouwen van 18-50 jaar betrokken waren, had 24 procent tatoeages en 14 procent piercings. De studie koppelde tatoeages en piercings aan een gebrek aan religieuze overtuiging, langere gevangenisstraffen, eerder alcoholgebruik en recreatief drugsgebruik. Dus dat verklaart denk ik het onbehagen van werkgevers over tatoeages en piercings.
Het is duidelijk dat niet alle geïnkte of gepiercete mensen hooligans zijn, maar waarom zou een bedrijf de moeite nemen om iemand het voordeel van de twijfel te geven als er's een strakke en onopgesmukte sollicitant ook bij de voordeur?
Waarom werkgevers ze leuk vinden
Welnu, sommige bedrijven beschouwen het toestaan van piercings en tatoeages als gunstig omdat het jongere en mogelijk meer innovatieve en opwindende werknemers aantrekt.
Volgens een studie die dit jaar in de Journal of the American Academy of Dermatology is gepubliceerd, heeft bijna de helft van de 20-jarigen een tatoeage of piercing anders dan traditionele oorbellen. Degenen van 25-29 jaar oud hebben de hoogste incidentie van tatoeages (36 procent), en 30-39-jarigen volgen met 28 procent. Dit zijn de leeftijden van degenen die net van de universiteit of de middelbare school komen, jongeren vol energie en potentieel, en de percentages laten zien dat piercings en tatoeages niet ongewoon zijn onder hen.
Kortom, het hangt af van de branche die moet worden ingevoerd; het'Het draait allemaal om het bedienen van de klanten, en soms zijn piercings en tatoeages oké of zelfs aantrekkelijk – en soms kunnen ze absoluut afschrikwekkend zijn.
Verwarring over bedrijfskledingcodes
Dus, om zowel professioneel als uitnodigend te lijken, kiezen veel werkgevers ervoor om hun dresscode vaag te laten. En dit leidt vaak tot verwarring.
- In 2004 werd Costco bijvoorbeeld aangeklaagd wegens religieuze discriminatie nadat het een werknemer had ontslagen omdat het zijn beleid tegen gezichtssieraden had geschonden. De werknemer, een lid van de Church of Body Modification, zei dat het dragen van haar piercings in het gezicht een onderdeel van haar religie was.
- Ook kwam Red Robin Gourmet Burgers, Inc. rond diezelfde tijd overeen om een voormalige werknemer $ 150.000 te betalen voor een gelijkaardige rechtszaak omdat de restaurantketen's no-visible-body-art-beleid botste met de werknemer's Kemetische (oude Egyptische) religie.
Ik kan de overtreding begrijpen als iemand bijvoorbeeld een swastika op zijn arm heeft laten tatoeëren, maar dat doe ik niet'de noodzaak van beleid tegen onschadelijke afbeeldingen niet inzien, vooral als ze er goed uitzien.
Een tatoeage of piercing is niet't een teken van een slecht oordeel
Het bedrijf waarvoor ik solliciteer, adviseert conservatieve kleding voor het sollicitatiegesprek. Persoonlijk zou ik't wil iemand inhuren die de poging doet er saai uit te zien. Daar's zeker een grens tussen opzichtige kleding en, eveneens, opzichtige tatoeages en piercings, maar het moet'niet zo dik zijn dat ze volledig vervagen.
Een tatoeage of piercing laten zetten is't een misstap in het oordeel; het'is een teken van persoonlijkheid, durf, misschien zelfs klasse en goede smaak. Ik vind mijn lipring er geweldig uitzien, en ik'ik ben niet eens een crimineel.
Deze inhoud is naar beste weten van de auteur nauwkeurig en waarheidsgetrouw en is niet bedoeld ter vervanging van formeel en geïndividualiseerd advies van een gekwalificeerde professional.
Opmerkingen
Blair op 23 januari 2012:
Ik vind dat mensen recht hebben op hun mening. Terwijl mensen het recht hebben om andere mensen aardig of niet aardig te vinden's piercings en tatoeages, mogen ze niet discrimineren tegen degenen die er zelf voor kiezen. Ik wil binnenkort een anti-wenkbrauwpiercing laten zetten en ben momenteel in loondienst. Mijn werkgever houdt al niet van mijn oorpiercings (Industrial, toren, daith, helix en 3 op elke lob) en heeft me gevraagd ze te verwijderen, maar staat anderen toe hun piercings in te houden zonder commentaar. Een van mijn begeleiders heeft een tongring, maar hij heeft alleen maar iets tegen mij gezegd. Ik vind het vreselijk dat mensen je kwaliteit van werk lijken te beoordelen op hoe je eruitziet. Ik werk elke dag hard, terwijl vele anderen verslappen. ik niet't denk dat je kansen om aangenomen te worden verminderd moeten worden door iets dat je zelf kiest.
OranjeParaplu op 10 januari 2012:
Bedankt voor het plaatsen van deze hub! Ik ben het helemaal met jou eens! Ik zal binnenkort in een professionele omgeving werken als ik klaar ben met de universiteit en ik ben behoorlijk nerveus voor de sollicitatieprocedures en of ik zal worden beoordeeld op mijn monroe-stoeterij. Het is een van de kleinste piercings die je ooit zou kunnen krijgen. Ik bewaar het meer om het litteken dat het achterlaat te vermijden, maar toch is het hier om te blijven. Ik begrijp dat voor sommige werkgevers een professioneel imago alles is, maar mensen moeten met hun tijd meegaan. Piercings en tatoeages zijn nu overal en wie zijn mensen om te discrimineren dat ze? "zijn onvolwassen en onprofessioneel"? Ze zijn zo gewoon nu ik niet'Ik vind niet dat werkgevers mogen discrimineren wanneer ze een volledig bekwaam persoon aannemen omdat ze een enkele stud in hun gezicht hebben. En zoals een vorige gebruiker al zei, als een bedrijf dat niet doet'me niet aannemen vanwege een kleine stud in mijn lip, ik don'ik denk toch niet dat ik voor ze zou willen werken.
glassvisage (auteur) uit Noord-Californië op 13 oktober 2011:
Ik ben het ermee eens Tom. l'Ik moet nog steeds wennen aan het zien van mensen met felgekleurd haar op kantoor, maar het'is zeker meer gemeengoed.
Tom op 11 oktober 2011:
Tijden veranderen absoluut als het gaat om gezichtspiercings op de werkplek. Ik rekruteer voor een bank en heb rollen aangeboden aan een aantal vrouwen met neusbouten. Het is nu volledig acceptabel, zolang de sieraden maar subtiel zijn. Mijn vrouw had zelf een neusring tot ze eruit kwam toen ze in een bedrijfsomgeving ging werken. Tien jaar later besloot ze het opnieuw te laten piercen en draagt nu een kleine diamanten stud. Niemand vond het erg en dat heeft het ook'Het hield haar niet tegen om gepromoveerd te worden. Wees jezelf, maar doe het niet'niet overboord gaan, zoals mijn vrouw heeft gedaan – ze draagt zonder poespas een neusknop, maar komt misschien niet zo gemakkelijk weg met een ring.
glassvisage (auteur) uit Noord-Californië op 13 september 2011:
Bedankt allemaal voor jullie opmerkingen! Cadans, dat'is geweldig! Het'is interessant voor mij waar ik werk om mensen te zien met felgekleurd haar en andere aanpassingen aan hun uiterlijk – deze worden algemeen aanvaard op mijn werkplek, en ik'ben onder de indruk!
Cadans op 13 september 2011:
Ik werk op een kantoor en heb nogal wat piercings (al dan niet in het gezicht) en verschillende tatoeages. l'Ik geef toe dat het bij me opkwam dat dit mijn kansen tijdens het interview zou kunnen beïnvloeden, maar ik was altijd bij mijn overtuiging gebleven dat: "Als iemand niet'ga je me niet inhuren omdat ik een piercing of tatoeage heb, dan doe ik dat niet'ik wil toch niet voor ze werken".
Uiteindelijk ben ik aangenomen. En kwam er laat achter dat mijn werkgever eigenlijk een paar eigen tatoeages heeft! Lichaamsmodificatie is tegenwoordig zo mainstream dat het dwaas is om snel een oordeel te vellen over iedereen die ze heeft.
Mikal Smith uit Vancouver, BC op 20 juli 2010:
Hypotheek,
Ik wil er alleen op wijzen dat tatoeages en piercings niet het resultaat zijn van een modegril. Hoewel bepaalde soorten tatoeages (dwz tribale op niet-tribale mensen, onderrugwerk en coyfish) en piercings (meestal oppervlaktepiercings) rages zijn die zullen komen en gaan, zijn zowel tatoeages als piercings er altijd geweest en zullen ze waarschijnlijk de test van tijd.
De meeste culturen op onze planeet hebben een geschiedenis van lichaamsmodificatie als middel om een verhaal te vertellen, identificatie, cosmetische doeleinden of voor overgangsrituelen.
Beslissen om je lichaam al dan niet op die manier te versieren is geheel jouw keuze, maar mensen beledigen die die keuzes hebben gemaakt, of beweren veel te weten over waarom ze'heb gedaan is onbeleefd en verkeerd geïnformeerd?.
Er zijn zeker veel mensen die slechte beslissingen hebben genomen in hun leven, en soms zijn daar mods een van. Maar dat is niet altijd het geval.
Grote naaf glassvisage. Hier'Ik hoop dat lichaamsversiering op een dag geen probleem zal zijn als het gaat om het interview. Gelukkig zijn er veel industrieën waar die storm al gepasseerd is.
Cassandra Mantis uit het VK en Nerujenia op 10 mei 2010:
De stud is leuk en dat doet het niet'om je eruit te laten zien als de ergste nachtmerrie van een interviewer. Je bent in orde, Glassvisage. Het's je piercing, je tat, je leven! Proost!
glassvisage (auteur) uit Noord-Californië op 24 januari 2010:
Bedankt, Hypotheek. Ik ga niet liegen… Ik heb mijn tatoeage laten zetten toen ik 20 was, maar soms wou ik dat ik dat niet had gedaan'ik snap het niet 😛
Hypotheekster1 op 21 januari 2010:
Loop een bank of andere dienstverlenende sector binnen met gezichtspiercings. " We bellen je wel eens ". Dwaasheid wordt verspild aan de jeugd!
Wanneer de meeste mensen eindelijk volwassen worden en beseffen dat ze fysiek getekend zijn voor het leven, is het te laat. De moderne freakshow-rage zal voorbij gaan en die ene's die niet in staat zijn tot cosmetische operaties, zullen de psychologische pijn dragen van het dragen van gezichtslittekens. Medisch gezien ontwikkelt het deel van de hersenen (pariëtale kwab) dat onze ethiek regelt, en besluitvorming pas volledig tot we in de twintig zijn. Dit verklaart waarom gebrek aan leven'Ervaringen in combinatie met fysiologische ontwikkelingen liggen ten grondslag aan slechte beslissingsvaardigheden.
Van bruggen springen is misschien moedig, maar ook gevaarlijk. Grote Hub!
glassvisage (auteur) uit Noord-Californië op 7 september 2009:
Bedankt Trish voor het erop wijzen dat piercings veel meer kunnen betekenen dan zoiets als rebellie: het kan symbool staan voor moed, individualiteit, schoonheid, enz. 🙂
Trish op 06 september 2009:
Dit was leuk om te lezen.
Ik heb laatst mijn linker labret gepierced. Ik ben er trots op als het'is iets dat een gevoel van moed voor mij toont.
ik niet'weet niet of dat's juiste bewoording of niet.
Maar ik genoot van het concept dat het voor mij zo iets anders en spontaans was, en voor anderen onverwachts. ik denk het'is een beetje triest de associatie die ze plaatsen met piercings en tatoeages tot op zekere hoogte. Omdat ik zelf ben zoals jullie twee hierboven, drink ik zeer zelden en alleen in goed gezelschap (ook van mijn leeftijd), ik don't roken of drugs gebruiken. Ik ben zeer attent en vriendelijk, mijn manieren zijn mijn prioriteit. Dus ik zou het vreselijk vinden om me als iets slechts gebrandmerkt te voelen omdat ik een kleine stud in mijn lip heb.
Ps; Ik vind je stud er trouwens erg mooi uit zien. 🙂
glassvisage (auteur) uit Noord-Californië op 27 december 2008:
Katie, klinkt als mij! (Ik heb maar één tatoeage…)
Katie op 27 december 2008:
Om het maar weg te gooien – ik heb 9 piercings en 3 tatoeages. Mensen kijken naar me en gaan ervan uit dat ik'm zo wild als ze komen, maar ik'ik niet. De enige "slecht" Het ding over mij is mijn gebrek aan religie. Anders, ik'm hoffelijk, vriendelijk en niet-oordelend. ik niet't zelfs drinken, roken of drugs gebruiken. Zin in dat!
glassvisage (auteur) uit Noord-Californië op 15 september 2008:
Bedankt iedereen! Het sollicitatiegesprek ging goed, maar het blijkt dat ik in plaats daarvan een andere baan heb gekregen die ik leuker vind! 🙂
Maan Daisy uit Londen op 15 september 2008:
Dit is een zeer goed doordachte hub, en ik hou van de manier waarop je'Ik heb beide kanten van de discussie overwogen, ook al ben je zelf een fervent fan van body art. Persoonlijk vind ik het niet'ik heb geen andere piercings dan in mijn oren, maar als ik een werkgever was, zou ik graag denken dat ik dat zou doen'laat een lip- of wenkbrauwpiercing of een tatoeage me niet beïnvloeden of ik al dan niet'd huur de persoon in. Het's de persoon, en hun kennis en vaardigheden die belangrijk zijn (in ieder geval in een ideale wereld!)
Sommige van mijn vrienden hebben tatoeages en ik'Ik heb vrienden met piercings gehad en geen van hen heeft in de gevangenis gezeten of drugs gebruikt! Het irriteert me als mensen een boek beoordelen op de kaft, hoewel het'maakt helaas deel uit van het leven.
Ik begrijp dat sommige bedrijven nogal conservatief zijn, en dat ze misschien moeten nadenken over hoe hun klanten zouden reageren op gepiercete medewerkers. Ik veronderstel dat als het bedrijf waarvoor je wilt werken echt tegen deze look is, jij dan'je zult het waarschijnlijk moeten afsluiten als je echt voor hen wilt werken; ook al lijkt het misschien heel oneerlijk. Ik kan me voorstellen dat als een bedrijf vrij conservatief is in zijn imago, er dan'Er bestaat altijd de mogelijkheid dat zijn werknemers hun persoonlijkheid helemaal moeten afzwakken. Sommige industrieën zijn helaas net zo, en als je ze wilt betreden, moet je je aan de regels houden. (Tenminste totdat je aangenomen wordt!)
Veel succes met je gesprek.
trechterbeen van Philadelphia Pa op 26 april 2008:
Als jij het recht hebt om iets te dragen, heeft iemand het recht om het niet leuk te vinden. Ik ben van mening dat karakter mensen individuen maakt en geen decoratie. Je bent duidelijk intelligent en lief, dat is wat mensen zullen zien. Elke keer dat je jezelf openstelt om ergens voor gewaardeerd te worden, maak je jezelf tegelijkertijd belachelijk. Je hebt mijn hubs gelezen en weet dat ik een relaxt persoon ben en ik hou van mensen, maar ik ben geen fan van lichaamsverminking en ik kan iemands bezwaren ertegen begrijpen.
Ik hou echter nog steeds van je!
fishskinfreak2008 van Fremont CA op 31 maart 2008:
Gezichtspiercings zijn gewoon fashion statements
LiamBean uit Los Angeles, Californië op 31 maart 2008:
Glasgezicht:
Mensen als groep hebben de neiging om vooroordelen en onwetendheid hun beslissingen te laten bepalen. Met andere woorden, verlies de lipring voor het interview. Als je eenmaal de baan hebt gekregen (klop op ijzer), kun je hem straffeloos dragen.
Roland op 31 maart 2008:
Na het lezen van je hubs weet ik dat je een zeer intelligent individu bent. Maar het lijkt op jou'er te dicht bij deze om het te noemen.
Als je tijd hebt, zou het leuk zijn om daar onaangekondigd en laagdrempelig heen te gaan en te zien hoe iedereen eruitziet. Graaf zoveel mogelijk informatie op over het bedrijf.
Dan wil je misschien wachten tot je bent aangenomen om je sterke gevoel van onafhankelijkheid te onthullen; Dat's als je de baan echt wilt.
Het andere is dat de meeste mensen die een bedrijf beginnen hun eigen imago willen promoten, en zelfs hun persoonlijke imago willen aanpassen, zodat ze geld kunnen verdienen en geaccepteerd worden op de markt.
Vraag jezelf af hoe je je zou voelen als je een goed bedrijf had en iemand met een radicale uitstraling wilde worden aangenomen, en je positie was totaal het tegenovergestelde.
Dan zou je het i-interview kunnen gaan naakt van je gekozen uiterlijk, en de interviewer vragen hoe het bedrijf denkt over tatoeages en peercings.
ik gok het'Het is wat je denkt en hoe je over jezelf denkt dat echt telt, maar acceptatie is ook een groot deel van het leven. Als je het eruit kunt halen om naar mama te gaan's je kunt het eruit halen om betaald te krijgen.
Wat als er alleen nog maar hooligans op de planeet waren en ze eisten dat iedereen werd getatoeëerd en doorboord, wat dan??
Veel succes met het gesprek.
Roland=Jeromeo
mevrouw kim van IL op 31 maart 2008:
Niet alle bedrijven doen'laat piercings niet toe zoals ze eruitzien. sommige hebben een 'Geen piercing-beleid' wegens verzekering. Ik werkte op een kleuterschool en moest elke dag mijn wenkbrauw- en neuspiercings verwijderen vanwege de mogelijke verwondingen. We konden ook geen oorhangers of oorringen dragen die groter waren dan een potlood. Je moet bellen voordat je gaat en vragen naar het bedrijfsbeleid en waarom ze het hebben?.
pjdscott uit Durham, VK op 31 maart 2008:
Zeer interessante hub – ik veronderstel dat het afhangt van het interview met het bedrijf en van de persoonlijke smaak van het personeel. In conventionele westerse zin geloof ik dat werkgevers toekomstige werknemers met piercings als iets ongewoons beschouwen en – mogelijk – moeten worden vermeden.